Businesstips

Om «Branding» på Instagram

Hvordan kan man egentlig lykkes med instagram markedsføring? 
Det handler egentlig ikke om å ha flest mulig følgere, men om å ha trofaste og nysgjerrige følgere, som elsker det du deler på Instagram. Altså, følgere som syntes at det du leverer er av høy verdi. 

Man kan jo ha instagram kontoer med titalls tusen følgere, og mange av dem kan være spamfølgere eller andre følgere som ikke egentlig interesserer seg for det du driver med. 

Nøkkelen til en suksessfull Instagram markedsføring er å vite nøyaktig hvordan du skal «brande» deg selv og dine produkter/tjenester, hvordan du skal nå ut til dine drømmekunder uten at det blir spam og useriøst. 

Hva er ditt brand? Hvem skal du nå ut til? 
Hvordan ønsker du å brande deg selv på sosiale medier? 
For å naile instagram må ditt brand være 100% på plass; 
Hvilke farger skal du bruke på bilder, hvilke tekst skal du bruke i storyen, hvilke redigering skal du gå etter, (på mine bilder bruker jeg 1 redigering, fra appen VSCO.) hvordan skal du ordlegge deg i tekster under og på bilder? 
Hvordan skal din BIO se ut? Ikke minst; hvilke verdi skal du gi?

For å vite nøyaktig hvordan du skal brande deg selv, bør du derfor vite hvem drømmekunden din er, slik at du er sikker på at det du skaper treffer de riktige kundene. Når du kjenner drømmekunden, drømmekundens behov – ja, da vet du hvordan du skal markedsføre deg og ditt på sosiale medier. 

Ett meget viktig tips; Gjør ting helhjertet. Ikke selg for å selge, og unngå å være spammere. Når du deler ting, gjør det alltid med den beste mening for dine følgere. En god regel er; Vær logisk, gjør ting helhjertet og vis troverdighet. Med det, kommer du meget langt. Og de som følger deg, vil respektere det du deler, på samme tid ønske mer fra deg. 

Vil du vite hvordan finne drømmekunden? 
Dette skal jeg dele i ett senere innlegg. Så følg med på Instagram, eller Facebook gruppen EWST for flere innlegg! 

Ha en fin Mandag, 
Klem, 
A. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *