BusinesstipsGründerMamma+Entreprenør

Er du en favorittkunde for noen?

Det er mye snakk om drømmekunden om dagen. Man skal gå i detaljer på hvem drømmekunden er, for å finne ut hvem man skal rette seg mot i markedsføringsmateriellet, og hvem man skal hjelpe basert på hvilke produkter/tjenester man selger. 
Det handler jo om å hjelpe andre. 

Har du noen gang tenkt på deg selv som en drømmekunde? 
F.eks… Hvordan liker du vinen din? 
Hvordan liker du å ha det på en Resturant? 
Hvordan liker du å bli tatt imot? 
Hva er dine favoritt hudpleieprodukter? 
Hva er det Du anbefaler om og om igjen? 

Selv er jeg nok drømmekunden til et par kaféer jeg pleier å jobbe fra. 
Jeg drar dit fordi jeg liker stemningen. Spesielt på kvelden/når det er mørkt ute. Jeg liker den gode musikken de har i bakgrunnen, jeg liker hvordan de har innredet stedet, jeg liker mocca’n jeg får servert, og jeg liker at de husker meg når jeg kommer innom. 
Det er akkurat Meg de snakker til når de lagde den kaféen der. 
(og såklart mange andre drømmekunder også.) 

Jeg er nok drømmekunden til flere! 
Klesmerker, sko, mat, musikk, reiser, opplevelser, perfymer, makeup osv. 

Et tips; vær mer tilstedet og legg merke til detaljene i bedriften du ramler over. 
Og tenk på det for egen del også; hva kan du gjøre annerledes, for å rette mer ut mot din spesifikke drømmekunde? Hva liker drømmekunden din? 
Bare en tanke, fra meg, en Lørdagskveld. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *