BusinesstipsGründerMindset

2019 nærmer seg med stormskritt

Hva med å gjøre 2019 om til det beste året ditt NOEN sinne? Det er ikke noe nytt, sånn sett. Hvert år snakkes det om hvorvidt man skal knuse måla sine og nå nye høyder. Det jeg ser går igjen hos de fleste, er at nyttårsaften gjerne er dagen hvor folk tørr å tenke på målene, vanene og drømmene sine. Og de ser gjerne på nyttårsaften som en ny start. (Kjenner du deg igjen?) 

Men faktumet er; Du lever her og nå. Hver morgen du står opp, får du muligheten til å starte livet litt på nytt. Hver morgen har du muligheten til å endre hverdagen til det bedre. Hver eneste dag. Men de fleste venter likevel til nyttårsaften før man gjør noe med målene sine. (Og noen har fullstendig gitt opp nyttårsforsetter også, fordi det ligger ikke hardt nok i vilja til å gjennomføre.) Kanskje litt hardt og brutalt, men det er fakta, og jeg har vært der selv, flere ganger. 

Så jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg litt til å tjuvstarte. Kanskje du likevel ønsker at 2019 skal bli et fantastisk år, både følelsesmessig og økonomisk? Hvis du tar fatt i det NÅ, vil livet ditt se HELT annerledes ut på dette tidspunktet neste år.

JEG DELER MED DEG 2 TIPS. HER KOMMER MITT FØRSTE: 

Så jeg ønsker å motivere deg til å starte i dag. Start i dag, med å endre vanene dine, og begynn med tankesettet ditt. Du trenger nemlig ikke å vente på å føle deg bedre, føle deg mer energifull, føle deg gladere og lykkeligere. Det er ikke bestemt at du må føle deg trist, eller ufokusert, eller kanskje utmattet. 
Du kan faktisk gjøre noe med dette, ved å endre vanene dine. Vi er vanedyr – ikke glem det. Og så fort vi velger å endre tankesettet vårt, så fort vi velger å restarte systemet – jo fortere kjenner vi endringene og ved å holde dem ved like, kan jeg garantere deg at du vil gå inn i et år hvor mulighetene er uendelige for deg. Fordi du lar dem. 

Gjennom dagen din opplever du mange skift. Hvor du i tankesettet ditt må endre fokus over på noe annet. 
La meg gi deg noen eksempler. 
Hver morgen når du våkner, opplever du et skift fra å være trøtt til å måtte våkne. 
Når du står opp for å stelle barna dine, opplever du et skift fra å nettopp ha våknet, til å være mamma eller pappa. 
I løpet av dagen opplever du mange slike skift. F.eks fra å spise frokost, til å sette seg i bilen, eller levere barna i barnehagen og dra på jobb. Fra å jobbe foran pc-en til å måtte ta noen telefoner. Fra å dra hjem fra jobb, til å hente i barnehagen, eller fra å tilbringe tid med familien på kvelden, til egentid når barna er lagt. 

Hvor mange skift har du? Hvor du må fokusere på en ting til en annen? 

Mitt første tips til deg er å skrive ned alle de skiftene du opplever igjennom dagen. Bli bevisst på dem. 

Så ønsker jeg å spørre deg; 
Fra det ene skiftet til det andre; 
1. Tar du med deg negative tanker gjennom alle skiftene i løpet av dagen din? 
2. Glemmer du å ta et pust i bakken før du skal inn i et nytt skift? 
3. Mister du følelsen av tilstedeværelse og takknemlighet gjennom alle skiftene ut dagen? 

De fleste svarer faktisk JA til alle disse.. 

Jeg ønsker at du skal teste ut dette; 
Hver gang du skal gjøre et skift. F.eks fra å lese dette blogginnlegget til din neste aktivitet; så vil jeg du skal lukke øynene dine sette deg opp, og si til deg selv; Gi slipp. Jeg vil at du skal gi slipp på alle muskler. Fra hodet, ned til skuldre, ned til mage, rompe, lår, legger, føtter, hender, fingrer.. Vil at hele kroppen din skal være totalt avslappet og Alle tanker i hodet ditt borte.. Si til deg selv gi slipp om og om igjen. Bare i et lite minutt eller to. 
Så ønsker jeg at du skal sette en ny intensjon for ditt neste steg. Hva vil du ha ut av ditt neste steg? 
Hvis du skal fra jobb, og hente barna i barnehagen; hva vil du føle og ha ut av dagen sammen med barna dine? Hvilke intensjoner skal du sette. 

Det tar bare et par minutter å gjøre dette, og ved å gjøre det – får du slappet av mellom alle skiftene dine. Du bestemmer hvilke følelser du skal ha gjennom dagen og får mer kontroll på hvor du styrer dagen din. 

Prøv det, og merk forskjellen. Gjør det så ofte du kan, mellom hvert skift. 

MITT TIPS NR 2, GRATIS COACHING

Jeg ønsker å gi deg 20 minutters gratis coaching. Dette er i utgangspunktet for selvstendig næringsdrivende. Men tipsene kan brukes av alle; Studenter, ansatte, hobby-virksomheter osv. Vi går inn på fokus, motivasjon og vaner; sjekk ut hjemmesiden min for mer informasjon: 
Http://alicehamran.no og bla helt ned for å få gratis coachingen på mail. 

Håper jeg kan bidra, og hjelpe deg inn i 2019 mer målrettet og fokusert en noen gang! 

Ønsker Deg en nydelig Mandag. 
God klem, 
Alice Hamran 
Empowering Women


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *