BusinesstipsGründerMindset

Min magiske morgen

Eller.. rettere sagt.. DIN magiske morgen. Men hva går egentlig det ut på?

Det er sikkert ikke første gang du leser om morgenrutiner. Ja, vi vet alle at vi må komme inn i gode rutiner – fordi vi vet alle at vi er vanedyr til syvende og sist. Men hvordan vil en god morgen rutine egentlig påvirke resultatene du skaper i businessen din?

Det er ikke uten grunn at det du gjør på starten av dagen, påvirker resten av dagen din. Alt. Mindsettet ditt, den første handlingen du tar når du tenker på om du skal slumre, eller stå opp.

Velger du en morgen som rocker resten av dagen, eller velger du en morgen som gjør deg trøttere, slappere og generelt i dårligere «mood»? Hvordan startet du dagen din i dag?

Det er en gjenganger blandt suksessfulle gründere. De sier det omtrent alle sammen. De har dannet seg en morgenrutine som bærer dem fremover, mot resultatene de ønsker seg. Fordi de VET at helsa er viktig. Mindsettet er viktig. Å ha en kropp som får beveget seg er viktig. Å ta vare på tempelet sitt er utrolig viktig.

Bare tenk på kroppens anatomi og fysiologi – helsen din TRENGER sunn kost, mosjon og hjernetrim, for at den i det hele tatt skal fungere optimalt. I tillegg til at vi er vanedyr.. 1+1 = ?

Så det er faktisk helt nødvendig med gode morgenrutiner for å få en skikkelig god flyt gjennom dagen.

Men hvordan danner man den perfekte morgenrutinen?
Det er jo ikke veldig lett å vite, ettersom at vi alle er forskjellige.
Derfor har jeg laget «Min Magiske Morgen» inspirert av «The Miracle Morning»

Dette oppsettet av en magisk morgen er lett å tilrettelegge en hver enkeltpersons behov, og likevel få inn det som er viktig for å lage gode morgenrutiner.

Min magiske morgen går optimalt over 2,5 timer. Men er du gründer og superhektisk – kan jeg forstå at det ikke er noe ideelt å stå opp kl 05.00 på morgenen for å lage seg ei god morgenrutine.

Så man bruker så lang tid man selv ønsker på «min magiske morgen».
Det som er viktig er at du får inn følgende: Noe sunt som fyller kroppen din med næring, en aktivitet som restarter kroppen og får den igang, en aktivitet som booster mindsettet ditt, og en effektiv arbeidsøkt uten forstyrrelser på noen som helst måte.

Noe sunt som fuller kroppen din med næring
Jeg anbefaler at du bruker 5 sekunders regelen når du våkner og skal stå opp. Det er utrolig effektivt.
Du teller rett og slett ned fra 5, 4, 3, 2, 1 og hopper ut av sengen. Så anbefaler jeg å drikke et stort glass med vann. Vann er så viktig for kroppen vår. Så anbefaler jeg deg et sunt måltid. Noe som er lett for kroppen, men som metter. En mettende smoothie, eller en tallerken med egg, avokado, paprika og grovt knekkebrød f.eks.

En aktivitet som restarter kroppen og får den igang
Jeg anbefaler deg å starte med en 20-60 minutters treningsøkt. Men helt ærlig, det trenger ikke å være så lenge som 60 minutter. F.eks en yogaøkt på 20 minutter, fokus på strekk, kjernemuskulatur og styrke. Eller å danse uhemmet i 20-30 minutter. Sett på høy musikk og shake som om det var første dagen i ditt liv, eller som om du har klart et av dine største mål. Jeg anbefaler dessuten at du tar deg en dans mellom øktene dine på jobb. Fordi det er sunt og godt for både kropp og sinn!

En aktivitet som booster mindsettet ditt
– Hilsen ei som elsker tankenes kraft og positivt mindset. Jo, du bør ha fokus på utvikling også i din daglige rutine. Kanskje lytte til en podcast som motiverer deg, lese en god bok, se et video klipp, se storyen til ei du vet leverer masse verdi, eller rett og slett ta en real meditasjon. Enten for å stresse ned, for å visualisere drømmene dine, for å fokusere på det gode i hverdagen din, for å booste energien din. Og hvor lenge? Tja, 15 minutter? 60 minutter? Jeg tenker at det må være så lenge du selv tillater deg. Minsettet vårt er viktig – den styrer jo hva vi tenker, som resulterer i hvordan vi handler og hva vi sier – som igjen resulterer i hva vi føler oss.

En effektiv arbeidsøkt uten forstyrrelser
Klarer du f.eks å slå av alle sosiale medier på telefonen når du jobber på pc-en?
Jobber du via Instagram, klarer du da f.eks å være avlogget på FB, snap og andre medier?
Klarer du å koble av for å være effektiv? Unngå prokrastinering – just DO!

Nå, hvis du virkelig vil rocke din magiske morgen; jo da må du laste ned appen «SECONDS» og ta tiden på alle dine gjøremål i den nye morgenrutinen din. (Det er her nøkkelen ligger).

Så, hva mener jeg med det?

Jo, nå skal du høre. Selv bruker jeg appen seconds til å notere ned hver minste lille detalj i min morgenrutine. Jeg har bestemt at min morgenrutine skal gå over 2,5 timer. Så derfor må jeg legge inn en tidsfrist på alle oppgavene. Fra å stå opp, til å komme seg på badet å pusse tennene, til å drikke en smoothie, gjøre yoga, ha en personlig utvikling/mindset Session til en arbeidsøkt og en runde med dans!

Så jeg plotter inn at jeg skal komme stå opp innen 5 sekunder, komme meg på badet, det skal ta totalt 5 minutter å pusse, vaske ansiktet, drikke et glass vann etc. Når de 5 minuttene har gått, plinger mobilen min. Det betyr at neste oppgave automatisk begynner. Så hvis jeg har satt av 20 minutter til yoga, er de allerede igang. Når det plinger igjen, er det rett på personlig utvikling/mindset Session. Og slik holder det på, helt til hele morgenrutinen er ferdig.

Målet med appen er at du tar tiden, slik at du effektivt kommer inn i de gode rutinene, uten å prokrastinere eller falle vekk.
Når man har gjort dette i typ 12-21 dager vil det gå mye enklere for seg, og man vil ikke trenge mobilen (appen) lenger.

Det tar faktisk 21 dager til hele 90 dager å gjøre om en ny vane. Så om man kjører «min magiske morgen» i 90 dager, jo da skal du se det blir riktig så gode resultater. Du vil ikke bare merke det på kropp, sinn, osv. Du vil merke det på utstråling, hva du tiltrekker deg, hvilke muligheter som åpner seg for deg, hvor lett det er å gjøre jobben din, energinivået ditt, mojomoodet!

Har du gode morgenrutiner?

Jeg håper du får ideer til hvordan du kan lage deg en god morgenrutine. Og er du i Millennials Masterclass, er «min magiske morgen» mulig å planlegge i dagsplanen som ligger ute i månedens bunt.

Vi høres plutselig, du og jeg!

Klem,
Alice

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *